sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Ihonhoitovinkki akneen


40 kommenttia:

  1. Tää oli tosi hyvä video! Kuvausympäristö oli rauhallinen ja tarkennukset osu kohallee ku teit niit :) oli kiva kattoo!

    VastaaPoista
  2. näyttäis kivemmalta jos harjaisit noit ripsii… :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä mä niitä yleensä ahkerasti harjailen ja selvittelenkin, mutta nyt oli päässyt unohtumaan :)

      Poista
  3. Moi Emmi!
    sun iho näyttää todellaki paljon paremmalta kui joskus aikasemmin! :)

    VastaaPoista
  4. sun blogi on tosi ihana :) voisitko tehdä day with me:n kun viimekerrasta on jo aikaa ja niitä on aina niin kiva kattoa!
    ja ois myös kiva jos tekisit ask.fm:n koska jos on jotain kysyttävää niin siellä sais helposti kysyttyä ..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin jo nyt sanoa etten tule askia tekemään mutta kysymyspostauksem voisin :) ja sähköpostiin kun laittaa viestiä niin vastaan varmasti eli estaesunavida@live.fi

      Poista
  5. Oon itekkin tota Basironia käyttänyt nyt muutaman viikon ajan ja kyllä jo nyt näkyy selviä eroja!

    VastaaPoista
  6. "mulla kuoriutuu koko iho naamasta" haha eikä oot emmi ihana♥ pitäis varmaa ittekki käydä ostaa tollanen jos sil kert lähtee myös arpii pois ! (tai ainaki vaalenee)

    VastaaPoista
  7. Myöskin erittäin tehoava vinkki akneen: E-pillerit. True story :)

    VastaaPoista
  8. Jos susta tuntuu että toi kyseinen aine ei vaikuta tarpeeks tai että et tunnu pääsevän näpyistä kokonaan eroon, niin suosittelen tosi paljon ihotautilääkäriä (jos siis et oo jo käynyt) ! Sieltä sain itekkin tosi toimivaa sellasta geeliä näppyihin ja niitten lisäks mulle määrättiin e-pillerit, joita usein määrätään aknen hoitoon :) ja voin sanoa, että toiminu loistavasti noi kaks yhdistettynä - geeliä laitan aina kun jokin näppy ilmestyy! Mutta jos toi sun suosittelema tuote ajaa asiansa jatkossa hyvin, niin hyvä juttu! :)

    Btw, ihanaa että oot alkanu taas postailemaan useemmin ja huomaa että oot hyvin kehittyny bloggailussa! Keep it up :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä siellä ihotautilääkärillä pitäisi käydä... mua vähän pelottaa noi e-pillerit...

      Poista
  9. Suosittelisin ripsihuoltoa noille sun räpsyttimille! On nimittäin aika harvan ja ruman näköset :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. annoin tippua kokonaan pois niin voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä :)

      Poista
  10. Käytän samaa ja mulla ainaki tuli ohjeet mukaan, sitä kuuluu laittaa vain finnien päälle ei todellakaan laajalle alueelle. Ja kannattaa illalla ennen nukkumaanmenoa laittaa ja aamulla pesee pois :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä pesen aamulla jokatapauksessa kasvoni, ja kun mulla on yksittäisten finnien lisäksi ns. kumpareita, missä ihomatoja, sen takia isommalle alueelle, mutta en kuitenkaan laita kuten normaalia rasvaa.

      Poista
  11. ja välillä kannattaa pitää taukopäiviä toi on meinaan aika vahvaa ainetta :)

    VastaaPoista
  12. Mulla on just sitä toista basironia ja sekin on ihan huippu!!! Oon nyt melkeen koko tuubin käyttänyt, ja iholla vaan vähän mustapäitä ja välillä joku muutama finninalku mut seuraavana päivänä ne on jo tasottunu ku pesen tällä naaman aina joka ilta! Kuivattaa kyllä kans hurjasti ihoo, nii pidän välillä aina taukopäiviä ku menee tosikuivaks, mut paras tökötti ever!!!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla kuivatti vaan alussa, vaikka unohtaisinkin kosteusvoiteen laittaa :)

      Poista
  13. Voin sanoo iha omasta kokemuksesta että toi aine on petollista jos sitä käyttää liikaa sillä käytin tota kerran jonku kuukauden ajan ja mun akne vaa paheni entisestään koska mun ihosta tuli liian kuiva Ja sehän aiheuttaa ankea(en nyt muista sille kemiallisesti mut netist varmaa löyty) onneks sain antibiootti kuurin ja uuden voiteen jolla seon lähteny melkein lopullisesti.
    En ite suosittelis käyttää tota kaks kertaa päivässä vaan kerran ja en missään nimessämeikin alle kun on kummiski semi vahvaa tököttiä. Heti ku se tuntuu polttelevalt ja iho rupee kunnolla kuorimaan pitää pitää taukoo. Basiron vaahto on hellävaraisempi version tosta voiteesta ja en kyllä suosittelis käyttää niit samanaikaisesti vaan esim. Sit ku sust tuntuu et sun iho on hieman jo parantunu ja toi alkaa kuivattaa liikaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla ei ole poltellut, ja alussa vain kuoriutui, mitä ohjeen mukaan kuuluukin tapahtua, ja mitä kauemmin mä olen käyttänyt, sitä vähemmän mun iho on kuiva.

      Poista
  14. Itselläni on ollut e-pillerit 7 vuotta käytössä. Pelitti ihan kivasti tietyn aikaa, mutta nyt taas jotenkin finnit palanneet elämääni.
    Basiron on tosiaan ihan jännä tuote. Ruotsalainen serkku käytti tuotetta aikanaan ja hänelle se auttoi ja hän vinkkasi sitten tuotteesta minullekin. Huomionarvioista on todellakin se, niinkuin joku jo mainitsikin, että laitetaan vain finnien päälle ja se möskä kuivattaa ne finnit pois. Ja jos basironia pistää naaman täyteen, niin varmasti alkaa häipymään väri tyynyliinoista, jos nukkuu esim. kyljellään. Se siis vaalentaa lakanoitakin. Itse käytin tuota muutama vuosi takaperin juurikin niin, että laitoin illalla naamaan ja pesin aamulla pois. Päiväkäytössä sitä ei ollut siis ollenkaan. Ja muistaakseni tuon Basironin ohjeissa sanotaan, että pese huolella kädet käytön jälkeen jne. eli myrkkyä on. Sattumalta eksyin blogiisi ja olipa hyvä, että olit tehnyt aiheesta postauksen, sillä olin unohtanut koko tuotteen, vaikka sitä meiltä kaapista löytyykin. Täytynee kohta laittaa, tosiaan kun meinaa taas näppylöitä tulla jostain... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kun mulla ei tavallaan ole finnejä ollenkaan, ja en ole huomannut tekstiileissä mitään onneksi :) mulla tuo 2krt/pv on toiminut, mutta katson tietysti aina tilanteen mukaan :)

      Poista
  15. olisi kiva tietää, paljon tuo maksaa? :)

    VastaaPoista
  16. Moikka! Täyty tulla kommentoimaan, kun itse oon iho-ongelmien kanssa painiskellut jo vuosia. Niinkuin jo huomasitkin, niin kosteutus on tosi tärkeää iholle. Itse oon käyttänyt öljyttömiä kosteusvoiteita kasvoille, eivät rasvoita turhaan. Tällä hetkellä käytössä Acon tuotteet, sekä puhdistusgeeli että kosteusvoide. Tuota basironia löytyy multa kans kotoa. Sitä tosin ei kannata laittaa kuin ihan niille pahimmille kohdille, koska se tosiaan kuivattaa tosi paljon..Mulla kunnon akneen on auttanut ihotautilääkärin määräämä antibioottikuuri. Kestää muutaman kuukauden ja sillä kyllä ikävät tulehtuneet finnit lähtee. Sun iho tosin ei kyllä näyttänyt mun silmään oikein pahalta. :) Sinkkitabletit ja sinkkivoide (sellainen mitä vauvoillekin laitetaan :D) on ollu kans oivia! Iho kun kärsii sinkin puutteesta aknen takia. Muistat, että iho-ongelmiin on aina saatavana apua. Jos mikään kotikonsti ei tepsi niin suosittelen lämpimästi sitä lääkäriä. Akne kun ei välttämättä helpota pelkällä paikallishoidolla, se kun on lähtöisin hormonitoiminnan vaihtelusta. Hyvää kevättä sulle! :)

    -Anniina

    VastaaPoista
  17. Itse olen myös miettinyt tuon ostamista. Vaihdoin e-pillerini neljän vuoden jälkeen toisiin, vähempihormonipitoisiin ja nyt otsa on alkanut muistuttaa pizzaa... Kärsin ite aknesta ala- ja yläasteella, enkä näköjään oo päässyt sitä vieläkään eroon... Ikää on tosiaan pian 20 vuotta >___<

    VastaaPoista
  18. oon käyttänyt tota basironia ahkerasti lähes päivittäin sillein et laitoin sitä aina ennen ku menin nukkumaan(käytin noin 2kk putkiin lähes joka päivä), mutta enää en voi käyttää sitä ollenkaan koska naama alkaa heti punottaa,silmät turpoavat umpeen ja naama turpoaa myös. Kannataa siis pitää välipäiviä, ettei käytä tota rasvaa,ettei sille tuu ns. "allergiseksi"

    VastaaPoista
  19. Mistä sun blogin ja youtubekanavan nimi tulee: estaesunavida??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. google kääntäjästä :D keksin nuo nimet 15 veenä keskellä yötä...

      Poista
  20. Itsellä on ollu nyt vajaa 3 kuukautta (kuuri kestää yht. 4 kk) orion pharman oricyclin (entiiä mite kirjotetaan) mutta tää on aivan loistava! Jos menee ihotautilääkärin kauttani hakee reseptin, maksaa 100-150€ mutta itse menin koulun lääkärin kautta ni maksoi vaan alle 7 euroa! Toimii loistavasti!

    VastaaPoista
  21. Itse käytin puoli vuotta putkeen basiron voidetta ja pesua. Ihoni ei kuivunut missään vaiheessa, en edes käyttänyt kosteusvoidetta. Aluksi tuloksia näkyi, mutta sen jälkeen finnit palasivat melkein heti, jatkoin käyttöä mutta lopetin puolen vuoden jälkeen, koska ihossa ei tapahtunut mitään muutosta enään. Hyvä jos aine toimii sinulla! :)

    VastaaPoista
  22. Olen lukiossa abiturentti ja iho ongelmani alkoivat yläasteella, ysillä kävin säännöllisesti kosmetologilla ihonpuhdistuksessa joo tuotti tulosta mutta akne pysyi. Lukion ykkösellä kävin ihotautilääkärillä ja sain jtn geeliä joka kuivatti ihoni todella pahasti, kakkosella kävin lääkärissä uudestaan ja sain antibiootti kuurin ja lisäksi uutta geeliä. Geelistä luovuin suht nopeast koska tämäkin kuivatti ihoni korpuksi antibiootti puri todella hyvin! Laitoin ripset ja luovuin suurinpiirtein kokonaan meikistä käytin sitä vaan n.2-3 krt kk. Ihoni parani todella hyvin ja olen iloinen että söin antibioottia vaikka kosmetologini ei sitä suositellut. Antibiootista olen luopunut jo noin vuosi sitten muuta siirryin e pillereihin en kylläkään ihoni takia vaan menkka kipujen. Auttavat nekin nyt finnejä ilmestyy vain pari hassua todella harvoin. Itse en usko noihin apteekista ilman reseptiä aineisiin jos haluaa aknesta eroon kunnolla niin suosittelen iholääkäriä!

    VastaaPoista

Vain asialliset kommentit hyväksytään! Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen emmievek@outlook.com