sunnuntai 6. toukokuuta 2012

Oi kyllä! Mä oon rakastunu, nimittäin Nikon D 5100 kameraan.  Siinä on 16.2 megapikseliä eli hieman toista luokkaa ku mitä tolla mun pokkarilla saa... siinä on nimittäin 7.1 megapikseliä... Tossa on videokuvaus mahdollisuus eli mun ei tarvis käyttää tota perheen videokameraa jos otan vaikka muualla ku kotona videota.  
Erityisen rakastunu mä oon kuitenki tohon kääntyvään näyttöön <3 kuvausmahollisuudet kasvaa moninkertaseks. Ja miettikää omakuvia... Sä näät ittes näytöltä ja tulee vielä ihanan tarkkoja kuvia ! Mun mieltä lämmittää myöskin toi 11 tarkennuspistettä, ja sit toi kamera valitsee automaattisessa kuvausohjelmassa parhaan ohjelman siihen tiettyyn kuvaan. Mulle se on varsinkin hyvä ku en vielä oo niin hyvä kuvaaja ni toi kamera antaa pikkuvirheitä anteeks. Ja sit tietysti siinä on kaikki sarjakuvaukset, itselaukasimet jne jne... Gigantin verkkokaupassa toi maksais 595e, ja huom mä oon hankkimassa tota kameraa niinku loppuelämäks, eli on hyvä et toi ei oo rimpula, ja joo tiedän et mikään ei oo ikuista mut toi oli metafora:) ja siinä paketissa tulee 18-55mm objektiivi jossa on  kuvanvakain. Ja jos mä ymmärrän mitään kameroista, vaikka vähän ymmärränkin, ni eiks toi oo aika yleisobjektiivi eli saa monipuolisesti vähän kaikkee, mikä on just hyvä mun kuvauksille, tota kuvanvakainta mä en ihan ymmärrä, älkää naurako, mulla en aavistus mut voisko joku selittää sen sillai kunnolla.
Ja sit tietysti jos jollakin on toi kamera tai tuntee jonkun jolla on niin kommenttia! Tai sitte saa ehdottaa jotain muuta mut mä haluaisin ton ton käännettävän näytön koska se helpottais aikalailla ja sit ku mä käytän jalustaa ni se ei voi oikein alaspäin aueta, eli toi sivulle on paras. :))
 Ja muutenki mä tykkään tosta nikonista koska toi valikko on selkee, toi on hyvä kädessä, mun siskolla on siis nikon d300:)

Ja sitten hieman muuta! 200 lukijaa lähestyy ja sen kunniaks mä aion tehä teille toivepostauksen, eli semmonen postausaihe minkä te haluaisitte, muistakaa et videoita mä en voi ladata. :)) Eli laittakaa toivomukset tohon kommenttiboksiin ja sit mitä on eniten pyydetty niin mä toteutan sen. :))












yy se kääntyy ;)



ps. vielä parikymmentä päivää peruskoulua jäljellä ja sit freedom <3

69 kommenttia:

  1. onnittelut siitä että sulla on ollu blogi kuitenki suht vähän aikaa ja noin hurjasti jo lukijoita ! :)

    VastaaPoista
  2. mun unelma ♥ mulla on nikon d3100 :D ehkä sit ku oon kuvannu enemmän vaihan tohon :D

    VastaaPoista
  3. Vastaava ois canon eos600D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo kattelin samaa mut toi nikon on vähän tutumpi :))

      Poista
  4. Heips :)

    Onhan tuo varmasti kiva ns. "pikselihirmu". :D Itse isoilla megapikselimäärillä ei ole merkitystä kuvan tarkkuuten. Se riippuu kaikkein eniten itse kuvaajasta ja valaistuksesta. Mutta silloin niistä on hyötyä kun haluat saada mahdollisimman ison kuvan esimerkiksi tulostettavaksi. :)

    Hankin itselleni pari vuotta sitte Samsungin WB600, koska halusin hyvän kameran, mutta joka mahtuisi taskuun. Se ei ole järjestelmäkamera, mutta ehkä joskus vielä sellaisen hommaan. Ja eihän tuo Nikon D 5100 olisi ollenkaan huono vaihtoehto. :)

    Itsellä on sellainen tapa, että tuollaista kallista ostosta ostaessani, mietin TODELLA tarkkaan ja odotan muutaman viikon jos sattuiskin että löytäisin sen vielä halvemmalla.
    Tällälailla kävi videokameran kanssa. Ja ostin Canon Legria hf m41 :) Sain paaaaaljon halvemmalla kun maltoin vähä odottaa. ;)

    Aiva kivaa videota tuolla Nikon D5100 tuloo: http://www.youtube.com/watch?v=OTlPsy1KSSQ

    Kuvanvakain vaimentaa kameran tärähtelyjä. Eli kun esimerkiksi kuvaat käsivaralla niin kamera saattaa heilua ja tärähdellä. Mutta jos käytät jalustaa, kuvanvakainta ei tarvita.

    Ja tuo 18-55mm objektiivi taitaapi olla aika perus. :) En oo niihin niin perehtyny, että kertokoon se joka paremmin tietää. Eli esim. netti. :D http://www.nikon.fi/fi_FI/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/dx/zoom/18-55mm-f-3-5-5-6g-af-s-vr-dx-zoom-nikkor

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. verrattuna nykyseen pikselimäärään kyl se vähäsen vaikuttaa ja tosiaan toi kamera on vielä unelmointia mut ehkä joululahjaks sitte ;) ja kiitos tosiaan tosta selityksestä! :))

      Poista
    2. ^ ei kyllä vaikuta :-d

      Poista
  5. itellä on nikonin järjestelmäkamera, ja aika monella mun kaverilla on canon ja oon todennu että nikon on parempi merkki, että tuun varmaan aina pysymään tuossa nikonissa, että suosittelen nikonia!

    ja onnea nuista 200 lukiasta! toivepostaus: kerro vähä sun kavereista, yhteisistä hyvistä hetkistä ja muusta kivasta =)

    VastaaPoista
  6. Iiiih, ihana! Hinta vaan vähän liikaa kirpaisee :c

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu sen takii tota pitää vielä miettiä ja onhan se pikäaikane hankinta :))

      Poista
  7. eksä enää ikinä tee videoita? :O

    VastaaPoista
  8. tehkää sofian videokameralla semmone, et sä meikkaat tai laitat sen hiukstet?? =)

    VastaaPoista
  9. joku postaus sohvin kaa, vaiks et meikkaat sen!!! 8) tai sit että sohvi meikkais sut!

    VastaaPoista
  10. näytä sun kaikke korut :P

    VastaaPoista
  11. tehkää soffen kaa videpostaus!

    VastaaPoista
  12. joku kiva video sofiin kaa, meikatkaa vaikka tai jtn, ois kiva!
    sun blogi on muuten tosi kiva:)
    - Minna

    VastaaPoista
  13. ois ihanaa, jos voisit tehä sofian kanssa jonkun kuntosali -videon.. vaiks sen videokameralla! - nellih :)

    VastaaPoista
  14. näytä sun huone!111

    VastaaPoista
  15. sofian kaa joku meikkipostaus! :) otte pahratia bloggerita ikinä!!

    VastaaPoista
  16. BLOGIVIDEO SOFIAN KAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    VastaaPoista
  17. En suosittele ekaksi kameraksi todellakaan! ota mielummin d3100 ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii... toi on kyl pienempi ja siinä on paremmat apuohlemat... ja se kääntyvä näyttö :))

      Poista
  18. mulla on se canon eos 600d ja sekin on tosi hyvä! helppo käyttää ja siinäkin kääntyy näyttö (: eli suosittelen sitä mut jos nikon on sulle tutumpi nii kyllä toiki on hyvä :) ja sun blogi on ihana ja sä myös ♥

    VastaaPoista
  19. Teit kerran sellasen day with me kuvina nii se oli aika kiva uudetaan (:

    VastaaPoista
  20. Tee postaus jostain sulle tärkeistä asioista elämässä niinku kerro vaikka 3 tärkeästä ihmisestä tarkemmin, 3 lempivaatetta, 3 lempikosmetiikkatuotetta jne:)) jotai josta saa paljon infoa susta!!:) ja paljon erilaisia kuvia!! Harmi ettei videoo vielä pysty, se ois ehoton ykkönen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tiiän joo et se video ois kiva :( toi kuulostaa kivalta :))

      Poista
  21. Canon EOS 600D KIT digijärjestelmäkamera siin on jotai 18,1mp ja omasta mielestä sopii hyvin video/kuvauksii paitsi se on kyl vähä kalliimpi (mut kestää tosi pitkään)itselläni on sellane
    sivu: www.verkkokauppa.com
    :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aa :) toi meiän pokkari on canon ixus 70 ja tosiaan sä ymmärrät sen et kamera kannattaa hankkii pitkäks aikaa! :DD

      Poista
  22. Itselläni on pian vuosi peruskoulun päättymisestä takana. Muistan miten näihin samoihin aikoihin ajattelin kuinka on enää muutama päivä koulua ja tämäkin piina on sitten ohi. Niinhän siinä sitten kävi kun päättöpäivä tuli, niin olin kyllä todella onnellinen, mutta samalla todella surullinen ja loppupäivä meni tirautellessa kyyneleitä, koska olin niin onnellinen kaikkien ihanien ihmisten ilosta ja samalla surullinen siitä, miten emme enää koskaan tulisi olemaan juuri samallailla yhdessä kuin peruskouluaikana.

    Useat ystävät jäivät ystäviksi ja nähdäänkin paljon, mutta yksi ystävä on jota en ole nähnyt kuin kerran ohimennen sen päättöpäivän jälkeen ja olen kyllä tosi surullinen siitä. Mutta onhan se hienoa mennä elämässä eteenpäin ja aloittaa uudessa koulussakin, varsinkin kun menin uuteen kouluun vain muutaman ystävän kanssa niin sieltä on saanut monta uutta ystävää. Odotan kauhulla abivuoden penkkareita, itkusta ei varmaan silloin tule loppua. :)

    En tiedä miksi kerroin tämän, mutta tarkoitus oli kai sanoa, että nauti ja ota oikeasti ihan kaikki irti nyt näistä viimeisistä päivistä! Ihan totta, sulle jää sitten nii parhaat muistot. :)

    p.s. kiva blogi ja nätti tyttö :)

    t.jenni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ah mä tiiän jo nyt et mä tuun ikävöimään mun luokkaa <3 ja kauhulla kyl ootan tota lukion alottamista koska oon tosi huono tutustuun uusiin ihmisiin :S ja kiitos! :D ja mä muuten tykkään ku mulle kerrotaan omista kokemuksista eli ei mitää ;)

      Poista
  23. Et kyllä taida tosiaan tietää mitään kameroista! EI todellakaan pelkkä pikselimäärä vaikuta kuvien laatuun, et osaa kuvata, miks tarvisit tollasen kameran? "Siinä on kiva kääntyvä näyttö ja saa hyviä kuvia".

    Voi kuule, sun pitää vielä oppia PALJON jos et ees tiiä mikä on tyyliin 18-55mm objektiivi = PERUSOBJEKTIIVI, TULEE JOKA JÄRKKÄRIN MUKANA (jos on uusi kamera). Kuvanvakaaja auttaa siinä, ettei kuvat ole niin helposti heilahtaneita.
    ___________

    Itellä Nikon D3100, ja oon ollu tosi yytyväinen, vaikkei näyttö käännykkään. SITÄ VARTEN ON VIDEOKAMERAT, JOS HALUAA VIDEOIDA KÄÄNTYVÄLLÄ NÄYTÖLLÄ.
    ___

    Anteeksi ruma kielenkäyttöni :D Mutta oot 15/16v, etkä tiedä ton enempää kameroista.

    ___

    Ite oon siis 12v, ja tiiän näköjään paljon enemmän kameroista ku sinä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mummuni on 82v eikä osaa laittaa kameraa edes päälle... Että eipä tuo ikä tähän mitenkään liity! Jos Emmi olisi valokuvaaja eikä tietäisi että 18-55mm on perusobjektiivi, niin sitten ihmettelisin. Kokeilemalla oppii.


      Mutta itse asiasta niin uskon että tuo Nikon on varmasti hyvä. Itelle on kyllä jäänyt vähän negatiivinen kuva Nikoneista :c Kaverillani on tuo d3100 ja ite oon kokenu Canonin 1000d kameran parempana. Tuosta d5100 ei ole minkäänlaisia kokemuksia. Itellä on Canonin 600D EOS ja on toiminut toooosi hyvin :---)

      Poista
    2. oonko joskus sanonu et se vaikuttaa pelkästään kuvanlaatuun ja joo tiedän et mun pitää opetella vielä kuvaamaan paremmin ja jos oisit kattonu vähän tarkemmin tota postausta ni oisit huomannu et mä en oo hankkimassa tota kameraa ja et mä en tykkää tosta kääntyvästä näytöstä videoiden takia, viimeks tänään mä oisin tarvinnu kääntyvää näyttöä ku kuvasin erikoisesta kulmasta. Nii... ja toi objektiivi ei tuu kaikkien kameroiden mukana vaan pelkän rungonkin saa ostettua... ja noi ohjelmat on hyvät just alottelevalle kuvaajalle niitten apuohjelmien ansiosta ja mä en sanonu et jee sil saa hyviä kuvia! huoh... ja mä jos mä ton kameran saan niin mulla on ainaki hyvät saumat kehittyä kuvaajana, ja järkkärillä mä osaan kuvat ja säätää oikeet asetukset, ja miks mun ois pitäny kertoo kaikki tekniset tiedot tossaÅ?! oisko ollu pikkase tylsää!?


      Ei mul muuta ;)

      Poista
  24. oo, järggärin aiot hankkia ! järkkärillä on tosi hyvä kuvata ja tulee laadukkaita kuvii, mitä saa myös kyllä pokkarilla kunhan osaa säätää, mutta hyvä valinta tuo kamera ! (:
    ja joku kiva vaatepostaus olis kiva :D

    jenninkertomukset.blospot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kylö tolla saa tosiaan ihan semi kuvia, mut tossa ei oo mitää automaattiohjelmia ni siinä et saa yhteen kuvaan tarkennukset ja valotukset oikein ni siinä kestää aika kauan :(

      Poista
  25. KIITOS LUOJA, ETTET OLE OSTAMASSA TUOTA KAMERAA. Ois kauheeta rahan haaskausta, jos sun kaltainen _surkea_ kuvaaja ostaisi huippuhyvän kameran. Toivottavasti et ikinä osta järkkäriä tai ainakin opettelisit ensin EDES käyttämään pokkaria kunnolla.

    Sori ku oon näin suorasukainen, mutta tottahan se on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pokkarillakaan ei ihmeitä tehä... ja saan sen ehkä joskus lahjaks ja onks se niin et jos suutari ei osaa tehä kenkiä syntyessään ni siitä ei voi tulla suutari ja sille ei anneta välineitä ja onhan sullekki annottu kynä ennenku opit kirjottaa!

      Poista
    2. Toihan on ihan naurettavaa, että sä käyttäisit (tai sun vanhemmat) omaisuuden kokeneille kuvaajille tarkotettuun kameraan, kun pokkarinkin käsittely tuottaa sulle selkeesti hankaluuksia. Esimerkiksi sun Day with me-postauksessa kaikki kuvat oli epätarkkoja ja huonosti kuvattu. Ja turha väittää, että "pokkarin syy", sillä se ei ole. Kuvaajan syy se on, sillä pokkarilla saa ihan kelpo kuvia, jos vaan osaa käyttää. Sä et vaa yksinkertasesti osaa sommitella ja sitä taitoa on vähän hankala opetella. Se joko on, tai ei. Mutta osta toki kamera, jos haluat ottaa lähietäisyydeltä leipäpusseista epätarkkoja kuvia!

      Sori, tykkään väitellä XD

      Poista
    3. se ei oo ammattitason kamera xd aika kaukana! ja tossaki mä voinu tietenkää ottaa salamalla kuvia ja ilamn salamaa sori vaan tosta tulee epätarkkoja kuvia... kaikki kuvathan mulla ei oo huonolaatusia...

      Poista
    4. Jos kuvaa ilman salamaa, se vaikuttaa kuvan laatuun, ei tarkkuuteen.Silti pystyy tarkentamaan. Taas huomaa, kuinka paljon tiedät kameroista

      Poista
    5. mähän puhun tosta laadusta... sanonko mä missään vaiheessa et en pystyis tarkentaa... ja tossa postaulsessahan mä just painotan sitä etten osaa mitään hienoja tremejä ja et tiiän kuvaamisesta tosi vähän... mitä sä nyt oikeesti yrität?!

      Poista
  26. Mä oon saanu susta sellasen kuvan et olet ylimielinen teini, joka ajattelee vaan itseään. Luen sofian blogia´ja sitä kautta löysin sinun blogin. Mulla on Nikon d3100 ja canon eos 600d ja voin sanoo et canon on paljon parempi;)+ itse olen sitä mieltä että ne jotka eivät osaa kuvata nin hyvin voivat harjoitella pokkarilla, minusta on tyhmää että hankitaan järkkäri vain huudellakseen muille et "mulla on järkkäri". Itsekkin toivoin järkkäriä 2 vuotta ja vasta sitten sain sen kun osasin kuvata jo tarpeeksi hyvin. En tarkota tällä että sinä et osaisi kuvata, vain ihan yleisesti että minusta on ihan tyhmää et se järkkäri ostetaan vain et voit hehkuttaa muille ja ottaa teinipeili kuvia:D Oma on asiasi jos tuhlaat rahojasi, ei ole minun ongelmani se :DD sry avauduin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kerrotko et miten mä oon ajatellu vaan itteäni :( ja miks sä luulet et mä hankkisin ton leijuakseni!? ehkä kuiteski sä oot se joka leijut jos sulla on 2 järkkäriä... ja mä en harrasta teinipeilikuvia... ja mä en oo saamassa tota ja mä oon toivonu järkkäriä kohta 3 vuotta...

      Poista
    2. Olen vain saanut sinusta sellaisen kuvan, ja en voi sille mitään. Nyt luin sun kaikki postaukset ja ymmärsin oikesti millainen olet=)) En tarkottanu että sinä otat jotain teinipeili kuvia itestäs vaa iha yleisesti kaikille sanoin. Miten minä tässä leijun? kerrotko mullekkin? Ei ole musta se leijumista jos sanon et omistan 2 järkkärii, vaankun sanoin sen ja sanoin minkä merkkisii ja mallisii ne on ja mielipiteen niistä. Ja uskon että haluat järkkäriä;)

      Poista
    3. mietin vaa et mitä sä teet 2 järkkärillä... ja toi järkkäri helpottais ja nopeuttais iha sikana koska tossa pokkarissa pitää joka kuvaan erikseen säätää valotukset ja vaihtaa tosi kaukaa ne tarkennuspisteet, ja ite oon kokenu nikonin ehkä helpommaks :) joskus mulla oli semmone järkkäri missä oli filmi mut sit me annettiin se papalle ja se oli mun mielestä canon :)ja joo ymmärrän et et voi vaikuttaa minkälaisen käsityksen oot saanu musta mut ihmettelin vaa :)

      Poista
    4. Toisessa on parempi video, ja oon myymässä sitä toista tai se on varattu. :)

      Poista
  27. soffen kanssa videoooo :) Tai sit esittelet joko sun meikit, kynsilakat tai korut? Videopostaukset ois kyllä kivempia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo :)) nyt ehkä pystyn laittaa pikkasen niitä videoita :))

      Poista
  28. ^ Tekemällä oppii :) Sitteppä olis hyvä kamera millä opetella :)

    VastaaPoista
  29. moi, miulla on toi kamera objektiiveilla 18-55 ja 55-200.
    hyvä kamera on miun mielestä. Enemmän ehkä juuri käyttöä tuolle 18-55 objektiiville. Aikaisemmin miulla oli canonin kamera, mutta vaihdoin Nikoniin. Ja olen tyytyväinen, että vaihdoin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ite juu tarvisin pelkästänn tota 18-55mm:män objekstiivia :))

      Poista
  30. Mulla on canonin 600D ja se on tosi hyvä kamera! Siinä on tollanen samanlainen käännettävä näyttä ja se on tosi helppokäyttönen eli suosittelen sitä! :)

    VastaaPoista

Vain asialliset kommentit hyväksytään! Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen emmievek@outlook.com