torstai 21. kesäkuuta 2012

Tosiaankin... mun mieléstä mä oon teille ison anteeks pyynnön velkaa... Nimittäin tästä postaustauosta... Mut mä vannon et mä en pitäny taukoo vapaaehtosesti... Meiän tietokone lähti tiistaina huoltoon, eikä oo kyl vieläkään tullu sieltä... Nyt mä sain pikasesti lainata iskän työkonetta, mut tässähän ei oo mitään mun tiedostoja kuten kuvia, joten tästä postauksesta tulee nyt vaan tämmönen pitkä teksitilitys!

Mähän lupasin tiistaina julkaista ne mun "panostus" - kuvat... Ni täytyy sanoo et nyt ku jälkeenpäin niitä kattelee ni meinaa höyry nousta päästä. Mun mielestä mä olin ihan ok noissa kuvissa, mut sanotaanko nyt vaikka näin että kamera ei o´llu... Mua todellakin ärsyttää toi pokkari koska sä et vaan voi saada laadukkaita kuvia sillä itselaukasimella. Ja ellen mä käytä itselaukasinta ni mä en voi ottaa itestäni kuvia... Mut siis itse ongelma oliu tarkentaminen, kun sähän et voi tossa valita sitä tarkennuspistettä, ni se sitten tarkentaa minne haluaa...

Ne kuvat on tosi epätarkkoja mun naamasta varsinkin ja oikein pahaa tekee kattoo niitä kuvia, mut kyl mä ne kuiteskin julkasen koska mä käytin kuitenkin 3h tohon kuvaussessioon. Ai nii juu, sit noita kuvia huonontaa vielä käsittely... mut mun pakko rajata niitä ja tehä muita pikku parannuksia, ja sit vielä ku ne tulee täällä bloggerissa huonolaatusemmaks ja sit ku mä laitan ne aina teidän toiveiden mukaan aika isoks.. toi kuulostaa nyt siltä et mä syyttelisin teitä! aaapppuuvaa! en siis syytä teitä :D

Muuten :D mä olin kokeilemassa sitä nikon d 5100 valokuvaúsliikkessä, ja mun rakkaus sitä kameraa kohtaan vaan kasvo! Se liike oli tyhjänä joten sillä myyjällä oli aikaa perehdyttää mua oikein kunnolla siihen kameraan, ja sit mä sain vielä kokeilla sitä siellä siellä liikkeessä! Sanotaanko näin et jos en olis ollu ikinä harjotellu tolla siskon järkkärillä, ni en ois varmaan osannu käyttää. Mut nyt ku oli aiempaa kokemusta järkkäreistä ni se oli kyl suht helppo. Onneks! Ja sit siitä kääntyvästä käytöstä oli kyl hyötyä ku mä kuvasin hämähäkkiä.... yök! mut tosiaan ei tarvinnu mennä kyykkiin lattialle vaan kamera vaan tarpeeks alas kamera ja sit kääntää näytöö ni sit saa siitä hyvin kuvattua. Vaikken oo kyl jatkossa ajatellú hämähäkkejä kuvailla...

Ja sit tietysti mun piti kysyä ihan rehellisesti et oisko ihan haaskausta ostaa mulle toi kamera, ja sit ONNEKS tää myyjä sano et ei se ny haaskausta olis ku¨mä osasin kuiteskin vaihtaa asetuksia aina tilanteeseen sopivalla tavalla ja et vois huonompiakin kuvia saada ku mitä mä olin ottanu :) ja sit se painotti just sitä et toi sopii kyl ihan hyvin alottelijoille :))  Kyl mä nyt ton kokeilun jälkeen oon ton kameran kannalla... ja ah se kääntyvä näyttö <3 mun päässä jo vilisee hulluna ideoita et miten mä voi hyödyntää sitä! Ja mä kyl muute tykkäsin niitten kuvan laadusta<3 mä en nyt muista et onks toi oikee sana mut oliks se nyt et sen kuvan resoluutio? pysyy hyvänä myös jos níistä kuvista tekee isoja, eli ei tarttis sitä murehtia :)


Mut se siitä kamerasta ;) Mähän teetin ton kyselyn teidän lukijoiden keski-iästä, ja mulle tuli aikalailla yllätyksenä et ylivoimasesti suurin osa on mun ikäsiä tai mua vanhempia! Tietenkään tohon ei voi täysin luottaa koska jokuhan voi tietysti laittaa eri iän ku mitä oikeesti on. Mut kyl toi nyt on ainakin suuntaa antava! :) Ni ajattelin et jos teillä Vanhemmilla lukijoilla olis jotai postausehdotusta joka liittyis just vanhempien arkeen, ni voi olla ihan kiva totetuttaa :) Näistä edellisistä virkkeistä kyl huomas et mun ulosannissa on vielä parannettavaa... tosta saa semmotteen kuvan et mä pyytelen mummoilta postausehdotuksia, vaikkei siinä kyl mitään pahaa olis ;)

Ja sit vähäsen infoo: Mä lähen ens viikolla Sofian mökille koko viikoks, eli soffe tulee näkymään mun postauksissa, jos siis sofian äiti ottaa koneensa mukaan :) mutta siis siitä viikosta, eli käydään porissa shoppailemassa ja sitte käydään vähäsen yyterin rannassa käppäilemässä :) jos mä siis osaan nyt edes mennä tonne poriin junalla, ku mä oon vaan muutaman kerran matkustanu junalla enkä kertaakaan yksin. Ja sit mun pitää vielä vaihtaa junaa siinä välissä. Ja meen siis sen takia yksin koska sofia menee jo juhannukseks sinne :) Ite meen juhannuksena puutikkalaan serkkujen mökille, tosin yöks me ei jäädä. Nii ja sit Zito täyttää 2v lauantaina <3 (ollaan jo ostettu sille semmonen lemmikkien kakku)

Ens viikolla on muuten varmaan sitte aikaa käydä se emso kisan vastaukset läpi ja arpoo se voittaja oiekin vastanneiden kesken :))


Mut nyt ooooikein hyvää juhannusta! JA MUISTAKAA OLLA SÄHELTÄMÄTTÄ <3

ps. en tiiä millon saadaan kone takasin joten mä en tiedä millon mä postaan seuraavan kerran :(

26 kommenttia:

  1. Käyn aina joka päivä tarkistaa sun blogin varmaa 4 kertaa, jei vihdoinki jotain luettavaa, kiitti emmiiii <3 nii ja voisitko joku kerta tehä postauksen sun laukuista ja kengistä ?

    VastaaPoista
  2. kiva ku se myyjä sano ettei sen kameran osto olis haaskausta, meinaan ku jokku tääl on sanonu ettet todellakaa osais käyttää sitä yms. :) eihän sen käyttö nyt niin vaikeeta voi olla ;D
    ja kiva myös ku jaksoit kirjottaa ton tekstin :)

    VastaaPoista
  3. PALJON ONNEA ZITOLLE! <3 + teetkö jotain videota sieltä sofian mökiltä? (-: ja hyvää juhannusta sullekkin! :))

    VastaaPoista
  4. Mulla on toi kamera ja se on kyll' tosi kiva ;D mä en oo mikään kovin kokenut järkkärien käyttäjä, mutta nopeesti ton oppii. Tosi hyvä laatuisia kuvia ja paljon erilaisia toimintoja eri tapahtumiin ja kohteisiin. I like! Suosittelen, että ostat, tosi ihana kamera ja kestää varmasti kun pitää vaan hyvin huolta:)
    Kiva blogi, oon sua 2 vuotta vanhempi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitoksia! :) mä oon kyl niin rakastunu tohon kameraan ♥

      Poista
  5. Toivottavasti saat konees pian takas : )

    VastaaPoista
  6. älä turhaan pyytele anteeksi teet vaa postauksia siihe tahtii ku ite jaksat, sun blogihan tää on nii pakkoha meijä on jaksaa oottaa;) kuulostaa hyvältä tuo kamera katoin netistä viel tarkemmin ni vaikuttaa tosihyvälle:-) ja jännä kyllä tuo ikätulos, musta onvaa tosi mielenkiintosta seurata sun elämää ja jänskättää jo sunpuolesta lukionalkuki ja sun postaukset siitäki sitte:)!! Me lukiat ollaan varmasti sun tukena, onhan lukioki sillee aika iso uus vaihe nuorelle:) mut ei siitä sen enempää ku nautitaa kesästä nyt !!!!:D ja huippua juhannusta ja kivaa aikaa sofian kaa:> t. Truelukija94

    VastaaPoista
  7. Tää on kiva blogi! :) Mut taustan vois vaihtaa.. Mun mielipide vaan!

    VastaaPoista
  8. tohon ikä kyselyn vastausjuttuu laitoin itseasias kyl ton 9---> ku meen niiku ens vuon ysille, ni aattelin sen sillei, ku oli loma kuiteski jo :)

    VastaaPoista
  9. ei se maailmanloppu oo vaikket pariin päivään postaa. tiiän kyl et joillekki on, mut kuiteski, ei siitä nii pahoillaan tartte olla :D

    VastaaPoista
  10. hyvää juhannusta! jaa onnee Zitolle! ♥

    VastaaPoista
  11. Vaikkei nyt ihan aiheeseen liitykkään, niin miten sait ton bannerin sopivan kokoseks, ku itselläni se on aivan liian iso? Millä oot muokannu sen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. paintilla oon muokannu ja mä oon vaan kokeilujen kautta saanu sen sopivan kokoseks! :))

      Poista
  12. kiva emmi tietää että oot taas elossa!;) ja kiva jos saisit uuden kameran:) itekki haluisin!

    hyvää juhannusta & onneee zitolle♥

    VastaaPoista
  13. http://elamanirulaa.blogspot.fi/ löysin tälläsen tosi kivan blogin ajatttelin laittaa sitä vähän tänne että saatais uusia blogeja oma perästä kirjotusta ite tykkään lukee tän bloggaajan tekstejä .

    VastaaPoista
  14. sul on tosi kiva blogi! :) Itsellä toi Nikon d5100 on ollu nyt noin kuukauden, ja oon ollu tosi tyytyväinen ostokseen. Helppokäyttöinen ja sopii ensimmäiseksi järkkäriksi hyvin :) Suosittelen sen ostamista! :D

    VastaaPoista

Vain asialliset kommentit hyväksytään! Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen emmievek@outlook.com