torstai 10. huhtikuuta 2014

AHKERA KOULULAINEN


Heido! Ahkera koululainen ilmoittautuu. Mä kerroin teille aikaisemmin, että mulla olis ylihelppo jakso tulossa. No arvatkaapas mitä...HUIJASIN! Huijasin tosin myös itseäni...Maanantain opo-käynti muutti kaiken.. Mulla 6 koodia: ruotsia, matikkaa (kaksi kurssia), englantia, yhteiskuntaoppia ja valokuvauskurssi.

 Neljän päiviä on 2, (kuten tänään), mutta onneksi vain toinen niistä 8-16. 8.00 alkaa koulu kaikkina muina päivinä paitsi tänään. (huh onneks) Hypäreitä mulla on normaalisti 2/viikko, mutta tällä viikolla opettajilla on koulutuksia, niin niitä on enemmän. Mutta se on siis huono juttu, koska huomenna mä tuun 8.00 kouluun, siinä välissä muutama lyhyt kokeen palautus, ja seuraava tunti alkaa vasta 13.15. Ei hirveästi innostaisi tulla, mutta pakkohan se on...

Nyt mulla oli yhteiskuntaopintunti peruttu, mutta en voi mennä vielä kotiin, koska mulla on valokuvausta, mistä olen muuten ihan yltiöpäisen innostunut! Mä pääsen kokeilemaan kinokameraa ja sitten kehittämään pimiössä ne tuotokset, sitten me tehdään pimeäkuvausreissu, ja muutenkin saan apua luovempaan kuvaukseen, kun perushommat jo osaa manuaalista ja siihen liittyvistä asioista. Saan myös kokeilla opettajani omia putkia, sillä hänellä on myös nikon, mutta "hieman" paremmat vehkeet kun mulla. Mä tekisin mitä tahansa että mulla olisi varaa uuteen putkeen, sillä toi mun nykyinen on kyllä alaluokkainen, ja rungon kapasiteetti menee ihan hukkaan... 

See ya' !

10 kommenttia:

  1. Siis mitä? Kuusi kurssia per jakso on mielestäsi rankka?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se kyllä rankkaa jos on monta reaaliainetta ja aineita jotka on vaikeita itselle... Jokainen määrittää itse mikä on rankkaa ja mikä ei. Älä sinä ala väittelemään sellaisista asioista muiden kanssa. Jos sinulle on helppoa niin so what, ei tarkoita että kaikille on..

      Poista
    2. Ok Emmi, kiva kun vastasit :) Jotenki vaan tosta yhteydestä ymmärsin, että se olisi rankka.

      Ja sinulle anonyymi; saa sitä kai ihmetellä ääneen? En tarkoittanut kommenttiani pahalla. Miksi luulit sen olevan sellainen? Koska en käyttänyt hymiöitä? Yleisesti ottaen kun on melkoisen tavallista, että jaksossa on kuusi tai seitsemän kurssia, ja tässä asiayhteydessä ymmärsin sen olevan Emmin mielestä paljon.

      Ja noh, se on just niin rankkaa kun siitä itselleen tekee. Jos ei tee töitä pitkäjännitteisesti koko jakson ajan ja kasaa kaiken lukemisen koeviikolle, voi katsoa peiliin ja miettiä, miksi on niin rankkaa. Viisi lukuainetta on itse asiassa melko helppo määrä :) Käsittääkseni Emmi kuitenkin tekee koulun eteen töitä ja on ahkera :)

      Välillä kyllä pistää miettimään, mikä saa ihmiset näin hyökkääviksi vähänkin omastaan eriävää mielipidettä kohtaan. Kuten itsekin sanoit, jokainen määrittää itse, mikä on rankkaa ja mikä ei. Miksi vain sinä saat sanoa mielipiteesi ääneen, mutta minä en omaani? Mikä tekee vain sinun omastasi oikean?

      Asia oli kuitenkin vain inhimillinen väärinkäsitys, "so what"?

      Poista
  2. Mä en sanonut niin. Sanoin, että ei ole ylihelppo mitä aluksi piti olla. :)

    VastaaPoista
  3. No mulla on matikka, espanja, enkku, ruotsi, liikka, yhteiskuntaoppi, liikennekasvatus, liikunta, uskonto itsenäisesti... huhhuh! ja 3 kieltä :-D onneks oon hyvä niissä. ja tosiaan toi yh on se 2, joka on melko vaikea. mut tsemppiä sullekin vikaan jaksoon! ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oletko varma että tarkoitat 2 kurssia? jaksamisia sullekin ;)

      Poista
    2. siis se yh 2. kurssi, taloustieto. mulle ainakin on vaikea :-D

      Poista
    3. Heijastat mahd. paljon omaan elämääsi niitä termejä ja esimerkkejä ja luet kappaleet huolella,niin kyllä se siitä :)

      Poista

Vain asialliset kommentit hyväksytään! Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen emmievek@outlook.com