torstai 19. kesäkuuta 2014

Halolla päähän

Moikka! 
Mä olen yleensä todella järjestelmällinen ihminen, joka on aina kartalla tapaamisista kaiken maailman kissanristiäisiä myöten, ja muutenkin täsmällinen enkä hukkaa tavaroita. En tiedä johtuuko se tästä ikäkriisistä (29pv niin ole 18v) vai mistä, mutta mä olen nykyään todella hajamielinen. 

Se uskonnonkirja minkä mä luin ensimmäisenä lomaviikkona, on nyt kateissa, eikä mulla ole mitään hajua missä se vois olla. Pahinta tässä on se, että niinä harvoina kertoina kun mä tavaroita hukkaan , olen mä kuin takapuoleen ammuttu karhu kunnes se löytyy.

Ei siinä vielä mitään. Mä olen ruvennut unohtaa tapaamisia. Kalenterista huolimatta. Yleensä mä muistan ilman kalenteriakin mun kaikki tapaamiset ja kavereiden synttärit, vaikkakin mä ne aina laitan kalenteriin, mutta nyt kalenterista huolimatta mä olen unohdellut asioita. Mä mm. unohdin mun pitkään odotetun lääkäriajan, nyt saan odotella sitten syyskuuhun tän jalan kanssa millä ei voi edes pomppia (siltikään mä en aio jättää treenejä välistä). Ja tänään (keskiviikkona) mä sitten unohdin mun ripsihuollon. Olin kokoajan toitottanu että se on mulla torstaina, mutta guuurl u ain't right...!

Onneksi mun vakioteknikko soitti mulle, vaikkakin olin jo puolituntia myöhässä... Hupsista... Kaiken lisäksi se häpeän määrä on aivan järkyttävä, tekisi mieli vain sanoa että juuu mut on kidnapattu ja mä taidan olla jossakin Mexicon rajalla sorry can't make it... Jokatapauksessa pääsin loppujenlopuksi huoltoon, tosin pari vaaratilannetta taisin pyörällä aiheuttaa, mutta whatevar, mä sain ripset kuosiin ja eikö se ole tärkeintä? Right? XD

Ei mutta oikeesti... Mun on nyt ryhdistäydyttävä, kun vaan tietäisi että miten... Ehkä mun aivot vaan tyhjentää muistia kouluasioiden kuten kirjoitusten tieltä... Hope so...

Ohessa muuten kuva mun perusasusta. Abihuppari on juuttunut kyllä pahasti mun päälle. Se on ihana! ♥ Tosin sille voisi ehkä vähän pesukonetta näyttää... Huomasin muuten, että mulla ei ole ikuisuuteen ollut toispuoleista lettiä, no nyt on. Mikä tää tämmönen kesä muuten on kun pitää pitää pipoa päässä...(muutenkin kuin peittääkseen huonon hiuspäivän)

Toi webbikuva tuossa alhaalla muuten, niin tiedättekö miten mä saisin muokattua kuvakokoa niin, että mun kaikki kuvat olisivat tuollaisia isoja? Jos mä laitan ne alkuperäiskokosena, tulee kuvan leveydeksi vähinttän se 0.5m... Kamerassa mun kuvakoko on S. Haluaisin kuitenkin kuvia isommaksi, sillä isot kuvat näyttää mun mielestä kivemmalta, ja ne on kuitenkin tän blogin mauste. 

Yleensä kun mä kysyn neuvoa, niin sieltä harvemmin mitään tulee, mutta nyt oikeasti pliis vastatkaa! : >



11 kommenttia:

  1. Mitä noihin kuviin tulee, niin helpoiten taidat päästä siten, että lataat jonkin ohjelman (itselläni Fotosizer, ilmainen), jolla saat muokattua kerralla kaikki kuvat leveydeltään samankokosiks :) Ja kannattaa laittaa se niin, että se muuntaa ne kuvat .png-muotoisiks, niin siitä kuvasta ei tuu sellanen pikselisen oloinen. Fotosizerissa tosin on se, että jotkut kuvat se jostain syystä jättää muokkaamatta automaattisesti tietyn levyiseksi, mutta ne pitää sitten vaan yksitellen muuttaa. :)

    Fotosizerin voi ladata täältä:
    http://www.fotosizer.com/download.aspx

    Toivottavasti oli apua!

    VastaaPoista
  2. Kannattaa flickrin kautta ladata ja muokata ennen sinne lataamista esim. Picmonkeylla koko oikeaksi (katso sun blogin leveys) ja sen jälkeen blogiin html-koodilla. :) Tolla tavalla saa itse päättää koon. :) On tietty hieman työlästä, mutta sen arvoista!

    www.minka-mylife.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla oli toi picmonkey jonkin aikaa, mut poistin sen ku ei oikein tykätty toisistamme :D täytyy kai taas kokeilla ;) kiitos avusta! :)

      Poista
  3. Ootko kokeillu kun kirjoitat uutta postausta ja lisäät kuvan, niin sitten klikkaat sitä kuvaa niin että se muuttuu siniseksi (kai? :D) ja näkyviin tulee se palkki mistä saa esim lisättyä kuvatekstin. Siinä voi säätää kuvan kokoa (pieni, keskikokoinen, suuri ja alkuperäinen koko). Ittellä ainakin se vaihtoehto suuri on hyvä :) toivottavasti auttoi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä siis laitan aina että erityisen suuri niissä asetuksissa, ja sitten se alkuperäinen koko vaihtoehto on juuri se mistä tulee liian iso... Toi suuri on mulle todeella pieni :D pienempi kuin mun nykyset kuvat... :( mutta kiitos avusta! :)

      Poista
  4. OI sulla on tosi kiva blogi! Ja hei muute tuli mieleen että kun olit viime vuonna isosena nii kutsuttiinko sut jonkun riparilaisen rippijuhliin konfiksen jälkeen vai? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! :) Juu mut kutsuttiin melkein jokasen pikkusen rippijuhliin, mutta ehdittiin kiertää vain n. kahdeksat :( kierrettiin siis isosten kanssa keskenämme :)

      Poista
  5. Heh! :) Mulla sama juttu et oon tosi järjestelmällinen ja en hukkaa mitään tavaroita ym., mut välillä mullekkin käy niin et hukkaan tai unohan jotain.. Yleensä mulla on niin vähän menoja , että muistan kaikki ulkoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mun on ehkä helpompi muistaa kaikki asiat kun on paljon muistettavaa! ja nyt kun on ihan easya ni en muistakaan! :D

      Poista
  6. vähän "myöhässä" tää kommentti mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :)

    suosittelen käyttämään flickriä, sillä saa säädettyä kuvat tosi kätevästi tietyn kokoiseksi. googlettamalla löydät varmasti lisää infoo!

    mukavaa kesää sulle! :)

    VastaaPoista

Vain asialliset kommentit hyväksytään! Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen emmievek@outlook.com