tiistai 24. huhtikuuta 2012

hjälpä mig!

Ihan ekaks... toi otsikko ei varmastikaan oo oikein... mut iha sama ;)
Mä tarviin teiltä pikkasen apua... Mun kantapäät nimittäin.. Mä tiedän et tää on tosi outoo, mut ne on tulehtunu kaikista niistä halkeemista mitä mulla on ja ne on kipeet... Vaikka mä tekisin mitä ni ne vaan pehmene. Sen lisäks et ne on tosi ruman näköset... ni ne on iha älykipeet! Mä sain joululahjaks semmotteen kantapäärasvan ja semmotteet jännät kosteussukat ja niitä oon joka yö pitäny...mut silti mä en nää mitään muutosta. Mä oon myöskin harrastanu raspausta aina saunan jälkeen... mut jotkut sanoo et se vaan pahentaa tilannetta et en sit tiiä... Mä haluun eroon näistä yökötyksistä - ja heti! Eli siis kertokaa mitä mä teen. Muuta mä  en sitte tänään kirjotakkaan. :))


42 kommenttia:

  1. Hei! mulla on ihan sama ongelma nimittäin kantapääni ovat kuivat ja kipeet ja niissä on sitä kuivunutta kovaa ihoa. mä oonki tehny sit niin että oon rapannu niit kynsilläni ja repinyt ja leikannu saksilla ihan ne kuivat kovat nahkat pois, ja sen jälkeen laittanu jalat aika kuumaan vatiin ja antanu olla 15 min ja sen jälkeen oon kuivannu ja rasvannu ja laittanu sukat jalkaan. toimii ainaki mulla :) kokeile säkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon mä nopita koeillu mut ne palautuu sit heti samanlaisiks :(

      Poista
  2. Heei! itellä ollu joskus sama ongelma,äiti tilas jostain jottain kantapää rasvaa,aattelin eka et no ei se kuiteskaa auta mut nyt mulla on aivan sileet ja normit kantapäät,ei siis halkeimia enään.Se on ihan järjettömän hyvää.Se on semmoi iso purkki mikä on tosi riittävää ja se on semmost jännää et se jättää vähä rasvasiks käet.Sen rasvan nimee en muista kun se on meiltä joku aika sit loppunu,mut kysyn siitä rasvasta äitiltä.Laitan vaikka spostia sulle siitä sit kun saan sen tietoon!Se todellakin tehoaa kun laittaa sitä joka ilta ja sukat jalkaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mullakin on kantapäärasvaa mut ei se oikein auta :((

      Poista
  3. MÄ olen inakin itse tehnyt niin että liotan jalkojani kuumassavedessä ja sitten otan sellasen "viilan" en oo varma mikskä sitä sanotaan mutta kumminkin (luulen että tiiät) ja sillä käyny kantapääni sitten sen jälkeen rasvannut ne siihen tarkoitetulla rasvalla ja laittanu sukat yöksi :D
    sitä oon sitten toistanu joka viikko 2-3 kertaa :)
    Toivon että oli apua minulla ainakin toimi :)

    Käy toki katsomassa minunkin blogi ja kerro mielipiteesi :D

    http://haszubloggaa.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tota liottamista mä oon harrastanu mut se on niin väliaikasta :(

      Poista
  4. käy jalkahoidossa. ne on ammattilaisia ja osaa varmasti neuvoa miten niitä hoitaa.

    VastaaPoista
  5. käy jalkahoidossa. saattaa maksaa mutta todennäkösesti ainut keino joka tuottaa tulosta :)

    VastaaPoista
  6. pitäskö ihan johkin ammattilaisen hoideltavaks mennä? kuulostaa pahalta :( toivottavasti saat ne kuntoon! :)
    ps. oot tosi söpö! ;)

    VastaaPoista
  7. Ite en tiiä, mutta mun äiti, täti ja mummo käyttää hevosille tarkotettua kaviorasvaa omiin jalkoihinsa, kuulemma toimii !:D
    En oo kyllä varma kannattaako sitä tulehtuneisiin jalkoihin laittaa, mutta hoida ne pois ja kokeile!

    VastaaPoista
  8. Ootko kokeillu oikein voidemmaista rasvaa ? mie oon käyttäny sellasta ja se on ihan mielettömän hyvä. Voisin esim. suositella Gehwolin salve for Cracked skin voidetta :) Se on hyvä :) Tai sitten voit mennä kosmetologille jalkahoitoon. Ne on vissiinkin pykimiä mistä sie puhut, eli syviä viivamaisia uria ? Mie olen kosmetologi ja mie yleensä oon aina ottanu niilt reunoilta kirurgin veitsellä vähän ja sitten sen jälkeen rullukalla (eli se on sellanen pieni hiekkapaperin näkonen hiomakivi) sitä oon sitten tasottanu ja saanu hyviä tuloksia aikaan. Kannattaa ehkä kääntyä kosmetologin puoleen ja käydä siellä jalkahoidossa :)

    VastaaPoista
  9. mulla on ollu iha sama ja on ne vieläki tosi kuivat ja rumat , laitoin aina tosi paksun kerroksen rasvaa ja iha normi sukat siihe päälle ja annoin olla yön yli :)

    VastaaPoista
  10. ei sais liian usein raspaa, vissii vaa kerran kuuss tai jotaa:)

    VastaaPoista
  11. kokeilepa kantapäiden kovettumiin tarkotettua "kuorinta" ainetta ? en oo varma mistä saa kaikista parasta, mutta eiköhän ihan cittarista / prismasta löydy hyvä :) ja jos ne halkeemat on tulehtunu, niin eikö kannattais käydä lääkärillä ? :) mutta toivottavasti kantapäät tulee kuntoon (:
    ainiin, ootko muuten kokeillu erilaisia pohjallisia kenkiin? kovettumat pahenee entisestään jos kengät hiertää, vaikkei siltä tuntuiskaan ! D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä käytän semmotteita ylipronaatiopohjallisia ja tota kuorintaa vois joo kokeilla :D

      Poista
  12. Laita johonkin astiaan (mihin sun molemmat jalat mahtuu yhtä aikaa) lämmintä vettä ja sinne karkeeta merisuolaa, se liukenee siihen veteen ja sit meet vaikka saunaan ja uitat jalkojas siel vedessä vähintään 10 minuuttia. Toimii!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ne on hetkellisesti tosi hyvät mut se ne taas menee huonoks :(

      Poista
    2. ootko laittanu heti rasvaa jalkoihin sen kylvyn jälkeen? jos et, nii se suola kuivattaa niitä entisestään. kannattaa siis pistää rasvaa jos et niin oo trhnyt :)

      Poista
  13. Itelläni toimii tällänen jalkakylpy. Eli laitat kuumaa vettä johonki "astiaan" mihin sun jalat mahtuu. Ja sinne sit voit laittaa jotain tällästä geeliä tai sellasia jänniä "rakeita" joita saa ihan jostain perus kaupoista kuten nyt esim. prismasta. Annat niiden olla siellä jonkin aikaa vaikkapa telkkaria katellessa vartti, mikä nyt tuntuu hyvältä ja sitten kuivaat pyyhkeeseen, rasvaat ja laitat jotkut hyvät puuvillaiset ja lämpimät sukat jalkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä oon semmotteita suolarakeita kokeillu ja ne autto päiväks ja ne taas kuivu :(

      Poista
  14. Ootko kokeillu mitään jalkakylpyjä? Itellä ei oo niistä kokemusta mutta kannattaa kokeilla.. :)

    VastaaPoista
  15. tädillä ollu sama ongelma! mut se sai kaveriltaan hyvän vinkin et laittaa kuumaan veteen jonku tdesin ruokaöljyy saman verran suolaa ja hienoo sokerii, sitte pikkasen hunajaa! liuottaa jalkoja jonku 10 min siel vedessä ja sit "viilaa" sen kuivan ihon pois. kuulostaa tyhmältä mutta toimii oikeesti, kannattaa kokeilla! :)

    VastaaPoista
  16. http://www.verkkokauppa.com/productimages/orig/111101_01.jpg
    mä kärsin yks aika sitten ihan samasta ongelmasta ja sit oli eräs ihana joulu kun isä oli ostanu äitille tommosen (ei oo sama mikä kuvassa mut kuiteski) joululahjaks ja AAAAAAH.. se on aivan ihana;)) ja se autto mun kohalla ainaki, joten jos millään mahollista niin kannattaa kokeilla!
    ja awwwwwwwwwss miten sulonen oot <3

    VastaaPoista
  17. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  18. Suosittelen, että meet vaikka jalkahoitoon. Ei oo varmasti kiva, ku joka askeleella sattuu ;(

    VastaaPoista
  19. Lähihoitajan vinkki: Mun miehellä, on sama ongelma, kävelykin on tuntunu tuskaselta, neuvoin laittamaan bebanthenia, se on paksua rasvaa, ja autto hyvi, parissa yössä, oli haavat sulkeutunu! Pidä haavat siistinä ja puhtaina, voit puhdistaa niitä vedellä/ puhdistusaineella, kuivaa hyvin, ja sitte bebanthenia paksu kerros haavoihin, ja sukat jalkaan. Jos bebanthenista ei apua, apteekista saatavaa sibicort kortisonirasvaa suoraan haavakohtiin, siinä on tulehduksia hoitavia ainesosia,ja jääkaapissa säilyttävyyden takia, se viilentää mukavasti!

    VastaaPoista
  20. oon kuullu semmosesta vinkistä että kannattaa laittaa kuumaan veteen suolaa sokerii ruokaöljyy ja sit joko hunajaa tai etikkaa (etikka kuulemma toimii paremmin) en muista tarkalleen paljonko noita tuli mutta oisko ollu joku desi ja etikkaa about ruokalusikallinen :D helppo kotikonstein tehty jalkahoito, suosittelen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toi etikka on uus juttu mut muute jalkakylvyt on toiminu vaan hetkellisesti :(

      Poista
  21. no meiän äitillä ja mulla on tosi kuivat ja halkeilevat kantapäät. äiti osti prismasta sellaisen kantapäille tarkoitetun hoitoöljy/rasva puikon, jota hangataan kantapäihin joka ilta ja sen pitäisi pehmentää ja estää halkeamista. ainaki meiän äitillä autto, ite en ole vielä kokeillut. mutta oli kuulemma halpa ostos ja ostamisen arvoinen. kantsii kokeilla :)

    sulla on mahti blogi, olen uskollinen lukija <3
    voitko vilkaista mun blogia, tiedän ettei ole mikään hyvä, olen vasta aloittelia.
    http://mytimeistooshort.blogspot.com/

    olet tosi tosi kaunis! ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos <3 voi joo kokeilla en oo ikinä kuullukkaa tommotteesta :)) ja mun mielestä sun blogi on ihanan raikas ja sä oot tosi kaunis <3 itsevarmuutta tyttö! ;)

      Poista

Vain asialliset kommentit hyväksytään! Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen emmievek@outlook.com