sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Penkkarit ja abiristeily

Moikka!
Taas vierähtänyt tovi viime postauksesta, mutta eipä mulla hirveästi ylimääräistä aikaakaan ole ollut. Enkun kuuntelu, toiminimen perustamista, äikän tekstitaito,potkijaiset, penkkarit, abiristeily, lukemista ja sit onnistuin vielä saamaan työpaikan kevääksi.

Kamera on kulkenut ahkerasti mukana, mutta kuvien purkaminen on ehkä se tylsin osuus. Mä en ole oikeastaan ikinä tykännyt liiemmin kuvien muokkaamisesta. Jos multa kysytään, saisi joku keksiä laitteen millä kuvat muokkaa itse itsensä ja ilmestyy tänne blogiin. Se, että tekstikin ilmestyisi itsestään, ei olisi huono vaihtoehto myöskään.

Nyt mä kuitenkin kerron mun parista viime päivästä.Torstaina oli tosiaan kauan odotetut penkkarit. Ne jotka eivät ole tietoisia mun hahmosta, niin meikäläinenhän oli Pikku Myy. Se tuntui kaikista omimmalta, ja moni on kyllä sanonut, että mä olin "ihan myy". Onnistunut pukuvalinta siis.

Penkkariasun mä tein äidin kanssa ja se osoittautuikin parhaaksi vaihtoehdoksi. Karkkia tuli tosin hankittua liian vähän, sillä ne loppuivat jo toisen koulun kohdalla. Voin kuitenkin sanoa, että niin hauskaa mulla ei ole piitkään piitkään aikaan. Mä tykkäsin myös siitä, että kaikki oli panostanut asuihinsa, ja itsetehtyjä oli ihan älyttömästi!

Penkkareiden jälkeen otettiin vielä parit kuvat, ja sen jälkeen mä suuntasin kotiin ja suihkuun. Bussi abiristeilylle lähti 14.40. Bussi matkasta mä nukuin osan, ja onneksi nukuinkin. Mä heräsin 07.00 torstaiaamuna, ja nukkumaan menin perjantaina 5.30, ja heräsin taas 8.30. Unta ei tosiaan tullut palloon juuri ollenkaan. Vielä tänäänkin mä olen torkahdellut pitkin päivää...

Abiristeilyllä tuli syötyö hyvin, naurettua, laulettua ja tanssittua, tanssittua ja vielä kerran tanssittua. Mä tanssin kavereiden kanssa siellä Baltic Queenin yökerhossa viiteen asti. Jalat kiittää vielä tänäkin päivänä... Porukka vaihtui mulla moneen otteeseen, mutta se ei onneksi menoa haitannut! Esiintyjinä meidän laivalla oli Aste ja Tippa-T(tai kuten mun kaverin äiti sanoo Tappi-T). Esiintyjät olisi ehkä voinut olla paremmat-ainakin Tippa-T:n kohdalla, mutta kyllä mä ainakin esitin osaavani ne biisit, eikä niillä esiintyjillä nyt loppujen lopuksi niin suurta merkitystä ollut.

Ostoksiakin tuli tehtyä... Siinä missä muut kantoi krapulassa lisää lavoja, mä hymyilin huulissa mun uutta huulipunaa, ja kassissa kynsilakat, meikit ja rasvat... Ah!

Koska penkkarit ja risteily meni niin hyvin, niin pitihän tietysti jotakin sattua. Kun laiva oli satamassa   15.15, piti bussin lähteä 15.30. Ainut vaan, että kun 15.20 mä olin ulkona menossa bussiin, saatiin tietää että se on vielä Kenakkalassa ja menee vielä 20 min. Tuntia myöhemmin bussi vihdoin saapui, tosin koska bussi oli liian pieni, kaikki ei mahtunut istumaan... Bussi oli myöhässä kuulemma sen takia, että se abi porukka ketä bussi toi, oli halunnut jäädä tauolle... Siinä vaiheessa kun nämä arvon abit saapui paikalle, niin ainut mikä esti mua "vahingossa huitasemasta oli se, että mä olin niin jäässä että raajat ei liikkunut. Sisälle ei uskaltanut mennä lämmittelemään, koska kukaan ei tiennyt milloin se bussi oikeasti tulisi. Ja joojoo, väkivalta ei ole ratkaisu mihinkään ja blaablaablaa. (oloa se olisi kyllä helpottanut)

All in all mun ensimmäinen laivareissu oli kuitenkin onnistunut, ja viime päivien tapahtumat on vaan tehnyt mun abivuodesta ikimuistoisemman!

Mites teidän risteilyt ja penkkarit sujui? Entäs meidän vanhat, olihan ihanat tanssit?

Kaikki postauksen kuvat on otettu Nikkor 50mm f1.8:lla. Illan yökerhoasusta mulla ei ole kuvia, mutta empä mä ihmeelliseltä näyttänytkään. Mulla oli tämä mekko päällä, ja sitten mustat nilkkurit, jotka on näkynyt täällä ja ainakin täällä

_DSC0125




_DSC0126

_DSC0129


_DSC0130


_DSC0131


_DSC0133


_DSC0140


_DSC0262



_DSC0267


_DSC0297


_DSC0311


_DSC0324


_DSC0332


_DSC0335


_DSC0340


_DSC0347


_DSC0351


_DSC0356


_DSC0407


_DSC0409


36 kommenttia:

  1. Mitäs varten sä toiminimen oot perustamassa? :)
    Kiva kuulla kuulumisia pitkästä aikaa! Ja myy passas sulle kyllä hyvin ;)
    Ja älä valita tuosta bussimatkasta, me tultiin kuitenki Oulusta asti, että semmoset 9h meni meillä bussimatkassa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valokuvausta varten. Kyllä mä saan siitä valittaa koska meille ei ilmotettu mitään,ja joka tapauksessa odotettiin sitä bussia tunti.jos on taukoja saatava,kuten noin pitkällä matkalla on, voisi sen aikataulunsa suunnitella paremmin. :) se on kuitenkin bussikuskin vastuulla sanoa että me ollaan tilattu se bussi puoleksi

      Poista
    2. Joo en tarkottanu millään pahalla... Se oli vähä niinko läppä tai semmonen, siks siinä oli nauruhymiökin. Ekaa kertaa sulle rohkenin kommentoimaan ja vastaat noin tökerösti, ei kovin hyvä mieli jääny. Että anteeksi ja näkemiin :)
      Oli tarkous olla ihan ystävällinen ja mukava.

      Poista
    3. toi valittamis - juttu saa mulla karvat pystyyn... tuo nauruhymiö antaa sellaisen kuvan, että irvailet mulle tuosta matkasta. ja onhan mullakin hymiö tuossa, ja vielä sanoin että en syytä teitä vaan sitä bussiyhtiötä. turha tuommoisesta nyt suuttua

      Poista
  2. Oot tainnu ottaa liikaa vaikutteita joistakin bloggaajista, ehkä sinuna en vielä todellakaan mitää toiminimeä perustais, oot niin alussa ja niin paljon kehitettävää että voisit muutaman vuoden odottaa tuo suhteen. Älä nuolaise ennenkuin tipahtaa. Kannattaa miettiä tarkemmin ennenkun alottaa mitään noin isoo juttuu,oikeasti!. Melko lol noi abijutut, niin turhia ja niin turhaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mun toiminimi ei liity bloggaamiseen millään tavalla!!! ja oletan että et itse ol lukiota käynyt, sillä muuten tietäisit miten yhteisöllisiä nämä "abijutut" on

      Poista
  3. Miksi juuri valokuvaukseen perustat toiminimen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. yrittäminen on aina kiinnostanut mua, en kuitenkaan halua siitä päätoimista ammattia mulle. mä olen kulkenut kamera kädessä ihan pienestä asti ja rakastanut kuvaamista vaikka oman kameran sain vasta muutama vuosi sitten. valokuvaus on mulle tärkeää, joten miksi en tienaisi taskurahaa tekemällä semmoista asiaa mistä tykkään, toiminimen perustamalla mä saan kuitenkin tehtyä tätä tosissaan, ja myös asiakkaat saa saman kuvan.

      Poista
    2. No mutta ootko nytkää edes tehny mitää keikkaa? "..mutta kuvien purkaminen on ehkä se tylsin osuus. Mä en ole oikeastaan ikinä tykännyt liiemmin kuvien muokkaamisesta." Lainais sun omasta kirjottamasta tekstistä. Jos et jaksa edes kuvias muokata nii älä edes harkitse oman toiminimen perustamista..

      Tällä alalla mennää aika pitkälti suhteiden avulla. Se että et opiskele edes kyseistä alaa nii sun on aika hankala päästä kuvaamaan mihinkää tapahtumaan. Koulun puolesta niihin taas pääsee aika hyvin. Suosittelen, että lähdet mielummi opiskeleman tätä alaa ja sitten perustat oman toiminimeä.

      Poista
    3. viime kesäni kuvasin muutaman keikan, ja nyt kesällä olen luvannut rippi ja valmistujais-kuvia kuvat :) jos et jaksa edes kuvias muokata" toi on suora lainaus sun kommentista, mä en myöskään jaksa lukea kirjoituksiin mutta silti mä teen sitä. kaikki kuvani muokkaan, ja mä tiedän realiteetit kiitos vain. mä olen käynyt valokuvauskurssi, ja enhän mä ole mitään vielä perustanut?! tämä ja kevät on juuri sit aikaa kun mä valmistelen ja opiskelen, j syksyllä jos pääsee kouluun niin sivuaineena yrittäjyyttä ja valokuvausta (löytyy kuulemma valikoimasta) älkää pliis vetäkö omia johtopäätöksiänne joka ikisestä asiasta! tää prosessi vie aikaa, antakaa nyt herran jumala jo olla! (ei ole sulle omistettu)

      Poista
  4. Niinpä.. Aina kannattaa yrittää! Tietääpähän sitten toimiiko vaiko ei. Suomalaiset ovat aina niin hanakoita puuttumaan muiden tekemisiin ja ehkä hiukan kateellisia. Onnea ja menestystä sulle Emmi! :)

    VastaaPoista
  5. Haaveita saa ja pitää olla, mutta muutamilla pikku kuvaussessioilla ei pitkälle pötkitä, todellakin jää siihen taskurahaan. En millään pahalla sano, ajattelen vaan sua siltä kannalta, että ihan oikeesti ei oo mikään pikkujuttu perustaa TOIMINIMEÄ. Se ei ole ilmaista eikä helppoa. Etköhän sinä tulisi toimeen ilman mitään toiminimeäkin? Niin, että vain kävisit kuvaamassa joidenkin pippaloita yms. Kuitenkin ton ikäsenä ja tossa elämäntilanteessa toiminimen perustaminen on aika iso sana.Eikä se ole pelkkää kuvaamista vaan juuri sitä "kamalaa" kuvien muokkaamista ja rumppaamista, aikaa ja hermoja kuluu enemmän ku laki sallii ja vielä ku sulla ei ole aitoa kiinnostusta ja intoa siihen muokkaamishommaan. Lisäksi siihen toiminimen kuvaan liittyy niin paljon muitakin asioita, miettisit ihan oikeasti vielä tuota. Mikset voisi käydä heittämässä kuvauskeikkaa ilman mitään toiminimeä taka-alallasi? Eikä noi sun taidotkaan kokemuksista ja kursseista huolimatta oo juurikaan vielä millään tasolla, anteeksi vain, niin ehkei ole vielä aika juuri tuolle toiminimelle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. okei meen helpoimman kautta ja en tee mitään annan vaan olla enkä ikinä haasta itseäni.

      Poista
    2. Anonyymi; Vai toiminimi tuon ikäisenä iso sana? Toiminimen perutaminen ei ole kallista, eikä siitä tule mitään kuluja jälkikäteen. Luulen että Emmin sivutoimiset tulot eivät ole niin suuret että tarvisi maksaa alveja tai YEL maksuja. Aina on hyvä olla tommosissa sivutoimissakin toimari, silloin asiakas tietää, ettei palvelun tarjoaja tee työtä pimeästi ja harjoita harmaata taloutta. Mullakin on tmi, enkä ole puoleenvuoteen sitä käyttänyt. Perustin sen 18vuotiaana ja nyt olen täyttämässä 20. Helppoa kuin mikä, sen voi jättää "pöytälaatikkoon" jos siltä tuntuu ja joskus jatkaa siihen mihin jäi. Yrittäminen ei ole vaikeaa, varsinkaan toiminimellä ja sivutoimisesti jos työtulo jää alle 10tuhannen euron.

      Täällä kun moni tuntuu narisevan, että onks sulla ees yhtää keikkaa, et osaa jne.. niin eikai sitä voi oppiakkaan paremmaksi jos ei saa tehdä työtä. Puskaradion kautta kulkee moni asia vaikka suhteetkin tietysti keikkoihin vaikuttavat. Lisäksi mainostus ja markkinointi on avainsanoja jos asiakkaita haluaa. Emmi varmasti osaa ja hänestä huokuu ainakin minun silmiini innostus. Antakaa toisen tehdä sitä mitä haluaa ja perustaa vaikka osakeyhtiö jos siltä tuntuu, ei pitäisi kutittaa teidän perseitänne yhtään.

      Sinulle Emmi; tsemppiä hirveesti, oot upea ja äärettömän innostava tyyppi. Rohkeasti vain sitä toiminimeä perustamaan ja valokuvia ottamaan! Tsemppiä myös loppukevääseen. Toivon, että pääset kauan haaveilemaasi yliopistoon opiskelemaan opettajaksi. :)

      Poista
  6. Älä ota tota noin ittees.Eikö siinä muka ois tarpeeksi haastetta kuvailla juhlia yms, ilman että teet sitä toiminimellä... En ymmärrä miksi sun pitää just nyt joku toiminimi perustaa. Se ei oo mikää pieni juttu. Sulla on paljon haastetta tossa kuvaamisessa ja kaikessa siihen liittyvässä, kehitä taitojas ensin muutama vuos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. otan itteeni koska kaikki mun ideat lytätään ihan heti ajattelemalla pelkästään niitä huonoja asioita ja mähän en ole sitä NYT perustamassa. Lukeeko kukaan mitä mä tänne kirjotan?!

      Poista
  7. Ylläoleva anonyymi on taas tälläinen "kaikentietävä" ihminen, alkoi oikein kiehumaan päässä kun noita kommentteja luin! Sulle anonyymi, eiköhän Emmi saa perustaa tai tehdä ihan mitä haluaa, jokainen saa yrittää ja jokainen saa kokeilla elämässä sitä mistä tykkää. Myöskään ikä ei vaikuta toiminimen perustamiseen, nuorena kannattaa kokeilla ja yrittää! Antakaa Emmin tehdä omat päätökset ja kannustakaa, älkää heti lytätkö ideoita! Tsemppiä sulle Emmi ja pysy omien ideoiden ja haaveiden puolella muista huolimatta! Go girl! :)

    VastaaPoista
  8. Ei kyllä kaikentietävä ano oo liikenteessä, minä siis. :--D Toki saa ihmiset tehä mitä haluu ja hyvä niin mutta mitä pahaa siinä on jos sanoo noista riskeistä ja näi? Voi jeesus. Joo onha se siistiä kokeilla kaikkee mahollista nuorenaki mutta mihin ne faktat jää ja ne asioiden muut monet puolet? Ei tuommosia asioita pelkästään sen yrittämisen halusta kannata tehä :D Ompa herkkänahkaista porukkaa täällä, huh huh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en sano, että olet kaikkitietävä. mä alan vaan kyllästyä siihen, että aina kun mä kerron jostain uudesta, se ammutaan heti alas, joten kyllä, musta on tullut herkkänahkainen. toiminimen mä haluan juuri sen takia, että se ei velvoita aloitusmaksun lisäksi muuhun, jos ei ylitä tiettyä tulorajaa. kirjanpito on myös se, mistä pitää olla tarkkana, mutta hyvä puoli on se, että mulla on rahaa kokoajan käytössä. :)

      Poista
  9. Onko sulla ajokortti :)?

    VastaaPoista
  10. Ei kukaan ammu mitään alas, kerrotaan vaan myös asioiden toisia puolia ja omia mielipiteitä, tuskin kukaan niitä pahalla sanoo saati tarkoittaa, en minä ainakaan näin omasta puolesta sanottuna. Joskus se kritiikki tai kuten esim. nämä minun kirjoitukseni voi vain ehkä saada Sinussa aikaan sellasen "ahaa"!-elämyksen, että hoksaat asioiden toisia puolia ja sillee ehkä ajattelet että "oho empä tuota ajatellu nuin tarkasti" tms. Että en todellakaan pahalla sano! Enkä halua että tunnet itsesi kenenkää ihmisen takia "alas ammutuksi". Sekasin täytyy olla päästään jos oikeesti sitä haluais. Mutta kuten tossa nyt viimesimpänä kirjotit et miks haluut just toiminimen perustaa ja puhuit kirjanpidosta, kertoo siitä että oot oikeesti perehtynyt asiaan. Oot nuori ihminen ja hyvä että uskallat ottaa isompiakin haasteita elämässäsi vastaan, olalle taputan. Joskus vaan ehkä täytyy vähän äkäisemmin tai ilkeemminkin jopa sanoa joistain asioista, että nuoret ihmiset oikeesti miettii mitä on tekemässä. Mutta, sulla on onneksi perhekin tukemassa sua selustassa, ei muuta kun itseä mainostamaan(kuvaustaitoja, vaikka oletkin vasta alussa!) ja kokemuksia kuvaamisista, mainosta itseäsi :) Blogin puolella voisit kyllä hyödyntää sitä mainostamispuolta, jos teet postauksia kuvausreissuilta ja otat vaikkapa kuvauskeikkoja täälläkin vastaan! :-) Voisin itse ainakin harkita sitä että ostaisin sut kuvaamaan jotakin juhlaa esimerkiksi :) tsemppiä kamalasti ja pää pystyyn!

    Ai niin, ja itse en ole noita kaikkia anojen kommentteja kirjoittanut, jotkut muutkin on näköjään liittynyt tohon aiheeseen ja näin. Mutta tsemii!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kun ihmiset vain älyäis, että mä en ole NYT tekemässä mitään!

      Poista
    2. Mun tekee pahaa lukee näitä kommenttei kun sun pitäis kaikki perustella yksityiskohtasesti ja tunnut olevan ihan kamalan kyttäyksen uhri! Ei kiva!

      Poista
    3. blogin huonoja puolia! onneksi hyvät voittaa pahat!

      Poista
  11. Tosi hienoa jos perustat toiminimen!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! katsotaan miten saan asioita syksyksi hoidettua!

      Poista
  12. No teeppä millon teet, älä alota mitää draamashow'ta. Mikää sulle näy kelpaava vaik jotku asiallisest sanois. Hellitä vähä, löysennä nutturaas hei c'moon! Aika törkee oot.

    VastaaPoista
  13. Moikka Emmi! :) Sattumalta eksyin tänne sun blogiin ja tuli kyl hyvä fiilis ku näin taas sen ihanan pirteen Emmin!:) Viimeks oon lukenu sun blogia varmaa sillo ku lukiota alottelit, että aika kyl kuluu nopeesti!:D Mitä sä nyt kirjotat ja mihi jatkat lukion jälkee? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiistaina oli pääsykokeet luokanopettajakoulutukseen ja yleisiin kasvatustieteisiin, mä kirjotin lyhyen matikan, yh:n enkun, äikän, uskonnon syksyllä :)

      Poista
  14. Sie se et turhan usein postaa nykyään

    VastaaPoista
  15. aijotko enää ikinä kirjottaa mitään tänne..

    VastaaPoista
  16. EMMI! MISSÄ ON POSTAUKSET

    VastaaPoista

Vain asialliset kommentit hyväksytään! Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen emmievek@outlook.com