torstai 7. toukokuuta 2015

Ohi on

Kevät, ihmisen parasta aikaa.

Minun (ja varmasti myös monen teistä) kohdalla samalla myös stressaavin ja kamalin.

 Blogi on jäänyt taka-alalle ihan tietoisesti. Nyt oli ensimmäinen kerta viime postauksen jälkeen, että mä edes avasin bloggerin...

_DSC0783


Koulu on ohi, kirjoitukset ovat ohi, pääsykokeet ovat ohi. Tiistaina mä kävin kruunaamassa tämän erityisen rankan kevään tekemällä VAKAVA-kokeen Tampereella. En uskalla sanoa että miten meni, toivotaan parasta. Ainakin mä olin valmistautunut huolellisesti!

IMG_0875


Koulu ei ole kuitenkaan ainut syy, miksi mä olen kaljuuntunut (kirjaimellisesti) tänä keväänä. Muistatte varmaan viime keväänä, kun minun mummu Kuusamosta kuoli, vajaa vuosi siitä niin oli aika laskea Kuusamon pappa mummun viereen. Ainoat kerrat kun olen Kuusamossa nyt viimeaikoina edes käynyt...

IMG_0879
Maistoin 1. kertaa margaritaa! (alkoholiton)


Mun terveys on ollut myös vähän heikommalla saralla, mä en ole ikinä kipeä, mutta nyt olen ollut jo reilu 3 kk kurkku kipeänä. Syy onneksi löytyi; ontelotulehdus, ja se on levinnyt sitten kurkkuun mun kohdalla. Ei siis onneksi mitään vakavaa, mutta kivulias. Antibioottikuuri mulle määrättiin, mutta heti kun se alkoi tehota, mä aloin oksentamaan, eli ei sitten sopinut minulle. Papan siunaustilaisuus päivää ennen hautajaisia jäi väliin kun oksensin koko päivän... Nyt kuitenkin uusi yritys, jos nämä pysyisi sitten sen puolivuotta sisällä... :D

_DSC0781


Ei mun elämä kuitenkaan pelkkää kärsimystä ole ollut! :D Mä sain esimerkiksi jo maaliskuun lopussa töitä! Mä olen hoitanut sisarusparia, eri ikäistä molemmat kuitenkin vielä vaunuissa viihtyvää ihanaa lasta. Mun työantaja(t) on ihan hirmu mukava, ja esimerkiksi se, että hän käyttää viesteissä hymiöitä, saa mut aina hyvälle mielelle. Mä olen saanut myös jonkinverran kuvauskeikkoja, mm. Hämeenlinnan kaupungilta!

_DSC0782


Paljon on siis tapahtunut, mutta vielä on paljon edessä, kuten ylppärit, mistä mä ajattelin huomenna kertoa lisää! Nyt mä jatkan kuitenkin pelin seuraamista (voi kuinka mä ikävöinkään jääkiekkoa ja Leijonia)

_DSC0780


Kuvituksena toimii tiistain ruokahetki Tampereen Pancho Villassa pääsykokeiden jälkeen (eka kerta mulla ikinä!), ja minun ensimmäinen (eikä varmasti viimeinen) frozen joghurt kokeilu. Oltiin vasta yhdeksän aikaan takaisin Hämeenlinnassa, eli hyvin saatiin (ilta)päivä kulutettua siellä. Shoppailuterapia esimerkiksi osoittautui tehokkaaksi stressin tappajaksi, en nimittäin muistanut pääsykokeista enää mitään, vaikka kaikki kysyi kokoajan että mitä siinä kysyttiin ja miten meni!

_DSC0778


Kertokaapas mitä teille muuten kuuluu? Ja olisiko teillä halukkuutta kysymyspostaukseen? :)

_DSC0775

8 kommenttia:

  1. Ihanaa että kirjoitat taas blogiasi :-) Onnittelut koulun ja kirjoitusten läpipääsystä! Ja tosi kivoja kuvia tässä postauksessa muuten, olet kehittynyt ihan älyttömästi valokuvauksen suhteen :)

    Itsellä ensimmäinen amk-vuosi alkaa olla kohta takana, hirveän nopeasti menee aika! Mä muistan kun luin sun blogiasi jo silloin, kun olit peruskoulussa ja nyt säkin pääset lukiosta. Huhhu! :-D

    Ja joo, kysymyspostaus olisi kiva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Täytyy myöntää että kiva oli taas kirjoitella! Ja samaa mieltä että aika kyllä juoksee hirveää tahtia! :D

      Poista
  2. Oii ihana postaus ja kivoja kuvia ! Ja kysymyspostaus olis kiva :)
    Suuret osanotot sun papan poismenosta<3 Tiedän hyvin miltä susta tuntuu, oma pappa lähti myös tässä keväällä :(

    VastaaPoista
  3. miten sulla meni ylppärit? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tuloksia ei ole vielä tullut, mutta alustavien kaikki jäi pisteen tai pari m:stä, paitsi matikassa mulla on mahdollisuus saada e :)

      Poista
  4. Mihin kaikkiin kaupunkeihin hait opiskelemaan luokanopettajaksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No luokanopettajaksi mä hain Tampereelle, Turkuun ja Raumalle, mutta hain myös kasvatustieteisiin Tampereelle, Turkuun ja Helsinkiin. Eli kaikista voisin valmistua opettajaksi, kunhan vain pääsen johonkin sisään!

      Poista

Vain asialliset kommentit hyväksytään! Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen emmievek@outlook.com