lauantai 9. toukokuuta 2015

Ylppärijuhlien suunnittelua

Moikka! Vihdoin tämäkin päivä (eilinen siis) on ohi, ja minäkin pääsen istahtamaan ennen nukkumaanmenoa. Päivä hujahti siivotessa ja kotitöissä, äitienpäivä lahjaostoksilla ja sitten meidän taloyhtiössä oli kevättalkoot!

Tämmöiselle ikänsä omakotitaloissa asuneelle tytölle oli kyllä kokemus! Mä olen jotenkin tottunut siihen, että jokainen hoitaa oman pihansa... Mutta kyllä mulla kivaa oli! En hirveästi meidän naapureita tunne, kun kaikki on ihan eri ikäluokkaa, mutta ainakin vaikuttavat mukavilta. Huomenna kroppa kiittää kaikesta siitä haravoinnista ja pensaiden irti vetämisestä juurineen (voisin vaikka vannoa että ne juuret ylettyi ainakin kiinaan asti). Pohjalla tosiaan oli vielä torstaisen pumpin lihassäryt, jotka jo pelkästään ne riittäisi... Mutta mennäänpäs asiaan!

Toukokuun lopussa pitäisi siis saada lakki päähän, ja jotkut juhlatkin siinä pitäisi sitten järjestää. Mä olen itseasiassa vasta ihan pari vuoden aikana innostunut tästä juhlasuunnittelusta, mutta sitäkin pahemmin. Kaipa mä yritän ottaa kiinni niitä menetettyjä vuosia. Menu on, värit on mietitty, kutsut lähetetty tai viety henk.kohtaisesti. Itse juhlien osalta kaikki on aikalailla jo valmista. Kakku meillä on vielä keksimättä, koska en ole hillojen tai täytekakkujen ystävä, niin täytyy keksiä jotakin muuta. Juustokakku olisi kiva, mutta kaikilla on kuitenkin muistissa viime keväänä vietetyt isosiskon ylppärit, joissa kaikki rakastivat juustokakkua, niin en ehkä sitten halua sitä... Ehdotuksia otetaan vastaan!

IMG_0824_Fotor_Collage


Voi kuulostaa hassulta, mutta mä olen miettinyt mun vaatetusta/meikkiä/kampausta jopa enemmän kuin itse juhlia! Mekko on hommattu (sitä ette nää ennen h-hetkeä), kengät on tilattu, koemeikki ja -kampaus on keskiviikkona ja lakituspäivän aamuksi kampaus ja meikki varattu. Se, mitä mä meikiltä haluan, on aika selvää jo. Ruskean ja kullan sävyjä, hehkeän ja terveen näköinen iho, sillain että mä voitan auringonkin säteilyssä sinä päivänä (hehheh).  Luonnollinen aika perusmeikki. Huulet mä haluan jättää aika neutraaliksi, silmiin ja ihoon panostettaisiin.

Kampaus on mulla melkein selvillä. Kyseinen päivä tulee olemaan hyvin pitkä. Minun kohdalla se tarkoittaa sitä, että hiukset kiinni. Mä olenkin ajatellut niskanutturaa. Ongelma on se, että mä en ole ihan varma että minkälaisen mä haluan. Tärkeää on se, että on tarpeeksi alhaalla, jotta lakki ei törrötä rumasti päässä! Mulla onkin lakin hommaus ennen koekampausta, jotta voidaan sen avulla mitata hyvä korkeus. Mun mielestä rumasti törröttävä ylioppilaslakki pilaa koko lookin vaikka muuten olisikin täydellinen pakkaus. Tarkoitus ei ole näyttää vastavalmistuneelta veturinkuljettajalta, vaan ylioppilaalta. Tietysti jokaisella on se tietty tapa pitää lakkia, mutta mulla on se, että se ei ole liian ylhäällä (ei kuiteskaan niin syvällä päästä että aivot pursuaa läpi)

IMG_0764_Fotor_Collage

Mä en myöskään tiedä, että haluanko mä jakauksen, vai jotenkin muuten. Toisaalta olisi kiva välttää jakaus tällä kertaa, sillä se mulla oli jo vanhoissa. Muutenkin mä haluan mahd. erilaisen kuin vanhoissa, vaikka sitä kampausta rakastan vieläkin, mutta eri tilaisuus eri kampaus!

Vielä yksi huolenaihe on tosiaan ne kengät, mitkä olen jo tilannut. Mitä jos ne ei olekaan mukavat jalassa tai en osaa kävellä niillä. Sen mä tiedän, että illaksi vaihdan jokatapauksessa, mutta kyllä mun nyt täytyy niillä päivä selvitä! Mulle kun on nyt muutenkin vaikeaa löytää kenkiä!

Kertokaapas miten teidän muiden valmistujaisten suunnittelu etenee, vai eteneekö? Vinkkejä päivän läpikäyneiltä?

6 kommenttia:

  1. Muista ostaa tavallaa tarpeeks pieni hattu myös! Mun kaverit osti jotenki hirvee isoi hattui (ehkä just kampauksen takii...?): EI näyttäny hyvältä, vaan sellasille kolosseille päässä ne hatut. 57 on aika yleinen koko, sulla varmaan pienempikin on ok..? mut siis muista vaan että sen hatun tarttee olla just nappi, eikä sillee "löysähkö", kun se on ylioppilaslakki, nii pitää muistaa se eikä, että se on joku myssy, missä kohta musta jotkut menee sitten vikaa...

    hyydykekakku saattaa toimii ihan hyvin; tekee siitä vaan erilaisen, ite vihaan kaikenmaailman täytekakkui, nii iteki valitsin kerroshyydykekakun juhliini. Ei kukaan oikeesti muista mihkää vuoden päähän, on ihmisillä parempaaki tekemistä ku muistaa mitä sillon oli, kun kaikki keskittyy just sillä hetkellä suhun ja sun juhlii.

    ja parhain vinkki jonka ite voin antaa; se on nopeesti ohi, nauti, älä stressaa: varsinkin kun kaikki on noin mietitty; älä stressaa jos joku homma ei jossai kohtaa toimi, tai tapahtuu jotain ikäviä yllätyksiä; ite olin jotenki superstressaantunut... siihen liitty paljon muutakin, mutta itteäni ahistaa nykyään ajatella mitään enää siihen liittyvää; siitä pääsee ajan kanssa yli, mutta itelle se oli kova paikka. sitä on kuitenkin odottanut _pitkään, siitä lähtien kun on tiennyt jatkavansa lukioon, siitä lähtien kun on yhtää tajunnut, miksi ihmiset vetää lakkia päähän vappuisin tai just sillon: se on oikeesti elämän yks etappi; se ei merkkaa enää sitten myöhemmin muuta kuin, että valmistui ja suoritti lukion tms, mutta silti: kaunistelematta se vaan on jotain , joka jää väkisinkin "historiaan" niin sanotusti. Joten hymyile, naura, ota ilo irti kaikista läheisistä jotka tulee juhliisi, tuut olee häikäisevä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos kommentista! Mulle 56 lakki on hyvä, 55 puristaa ehkä vähän liikaa... Hyydykekakku voiskin olla aika hyvä! Ja tuosta muistamisesta, niin ehkä ongelma on se, että mä muistan! Hyvä huomio tuo stressaaminen, ja että päivä menee nopeasti, ainakin vanhat meni! :)

      Poista
  2. Ihanaa kun kirjoitat taas! :) voisitko kuvata jotain videoita, esim. meikkivodeo, day with me tms?

    VastaaPoista
  3. Moikka Emmi! Kiva oli lukea toisen kevään ylioppilaan juhlavalmisteluja, itse valmistun täältä Lahden suunnalta ;) Sulla näyttää kaikki olevan jo hallussa, Itsellä aika kuluu vielä viimeiselle viikolle asti pääsykoekirjojen parissa :D Paljon onnea jo etukäteen ja mukavia juhlia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei onnea sitten lakin johdosta ja kiitos! Itsellä tosiaan onneksi ei enää ainakaan lukemista vaativia pääsykokeita ole, mutta toivottavasti pääsin sinne soveltuvuuskokeisiin :)

      Poista

Vain asialliset kommentit hyväksytään! Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen emmievek@outlook.com